Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

söndag 25 april 2010

Paus

Har inte uppdat så mycket på sistone. Anledningen är att jag genomsyras så mycket av min anorexi, att allt jag skriver kommer från "henne" och inte mig. Nu har jag dock återtagit greppet om mig själv och mina ord. Det gäller nu att blicka framåt, trots några dagar av misslyckande. Acceptera att jag har det jobbigt nu, att jag kan misslyckas ibland, men det är bara att komma igen.

I fredags var jag som sagt i Uppsala, var hos Gisela. Det kostar ca 700 kr/timme som man måste betal ur egen ficka då dietister inte har något avtal med vården. (Visst finns det statligt anställda, men Gisela tjänar mer på att vara "konsult". Dock är jag värd det, min kropp är värd att få denna satsning. Gisela sa till mig "din kropp mår nog sämre än vad du vill erkänna". Visst är det så, anorexin trycker bort alla kroppsliga sympton från mitt medvetande. Nu är första steget att äta alla smörgåsar med smör, urk, men det är bara att göra. Har man fettbrist så har man....

Det är underbart väder ute, varit på en lång promenad med hunden och sambon. Mysigt. Idag ska vi åka och storhandla, det behövs, kyl&frys är helt tomma.

1 kommentar:

  1. fina du. kämpa på, du är värd så mycket av detta liv!

    SvaraRadera