Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

söndag 9 maj 2010

Morgonfodring

Hade morgonfodring i morse, så det var bara att ställa klockan på 06.00 och ta sig till stallet. Det är så mysigt att morgonfodra, hästarna blir glada när man kommer och sparkar otåligt i väggen efter mat, sedan när maten är utdelad, infinner sig ett lugn i hela stallet och hästarna står och maler sin mat. Det var många år sedan jag hade en morgonfodring, så jag insåg hur mycket jag saknar det. Att sedan gå runt i lugn och ro, slänga på täcken, sätta på skydd, leda ut varje häst till hagen, mocka, soppa stallgången och fixa resten av allt bestyr, är riktigt rofyllt och ångestdämpande. Kroppen jobbar på ett "naturligt" sätt, resultatet visar sig snabbt och tiden rusar iväg. Stallet har verkligen en ångestlindrande och psykiskt stärkande kraft.

Sitter nu och äter min frukost i lugnan ro. Mannen min ligger och sover och likaså hunden. Jag kan nu i lugn och ro äta frukost, samtidigt som jag sitter framför datorn. Ingen stress, ingen press och total tystnad. Endast mannens andetag hörs och jag kan beskåda hans rofyllda sömn i sängen. Åh vad jag älskar honom <3>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar